Sport Vlaanderen
Sport Vlaanderen
Mijn hart klopt voor de sport.

Mijn hart klopt voor de sport’, een oproep om steun te betuigen aan LGBTQIA+ atleten.

Uit een Europese enquête blijkt dat bijna 90% van de LGBTQIA+-sporters homofobie en transfobie in de sport als een actueel probleem beschouwt. 20% geeft aan dat ze zelfs afzien van het beoefenen van hun favoriete sport, alleen vanwege hun geaardheid en/of genderidentiteit. In Vlaanderen blijkt dat bijna 40% van de transgenders zich niet op zijn gemak voelt in een sportclub en bang is voor de reacties van anderen… Daarom heeft Sport Vlaanderen een campagne gelanceerd die focust op gelijkheid in de sportwereld.
En om hun te vertellen dat iedereen zichzelf kan en moet zijn en blijven. Om dit te visualiseren, heeft het bureau een nieuw symbool gecreëerd: een teken van gelijkheid binnenin een hart.

Client: Sport Vlaanderen
Agency: LDV United
Creative Director : Dennis Vandewalle
Creatives : Manon Penne & Vivienne Mak
Production Company: Initials LA
Director: Jef Boes
Producer: Rien Behaeghe & Karen De Schepper
Production Assistant: Kieran Van Berckelaer
DOP: Ivo Nelis
Online & animation: Thijs Hasselman @ Inblik
1AC: Boris Godefroid
2nd AC: Ellen Gubbels
Gaffer: Michael Swenne
Best Boy: Tim Janssens
Styling: Jan Dendievel
H&MU: Mathilde Vanhoof
Art Director: Kenneth Beckers
Beatbox: Serdi Faki
Offline Editor: Bram Dutry
Grading: François Dubois
Music: Mathieu Savenay @Studiohenri